تور و سفرهاي خارجي توربين تور و سفرهاي خارجي توربين .

تور و سفرهاي خارجي توربين

تور تركيه

تور تركيه

تور تركيه با نام رسمي جمهوري تركيه كشوري اوراسيايي است كه بخش بزرگ كشور يعني آناتولي يا آسياي كوچك در جنوب باختر آسيا و خاورميانه واقع است و بخش كوچكي نيز به نام تراكيه در منطقه? بالكان (منطقه‌اي در جنوب خاور اروپا) قرار دارد. 

تور تركيه در خاور با كشورهاي ايران، جمهوري آذربايجان (نخجوان)، ارمنستان، و گرجستان؛ در جنوب خاوري با عراق و سوريه؛ و در شمال باختري (بخش اروپايي) با بلغارستان و يونان همسايه است. همچنين تركيه از شمال با درياي سياه، از باختر با دو درياي كوچك مرمره و اژه، و از جنوب باختر با درياي مديترانه مرز آبي دارد. دو تنگه? راهبردي بسفر و داردانل نيز در اختيار تركيه است.

پهناوري تركيه ??????? كيلومتر مربع (سي و هفتم) است. تور تركيه كشوري كوهستاني و نسبتاً پرباران است. شكل اين كشور مانند يك مستطيل است كه از سوي خاور و باختر امتداد يافته‌است. تركيه با قرار گرفتن در يكي از حسّاس‌ترين مناطق جهان، داراي موقعيّت جغرافيايي راهبردي و بسيار خوبي است و گذرگاه جنوب باختر آسيا و اروپا به شمار مي‌آيد و كشورهاي بسياري، به ويژه ايران از خاك تركيه براي ترانزيت كالا و انرژي استفاده مي‌كنند. تور تركيه از آب و هواي خوب و جلگه‌اي برخوردار است و مكان‌هاي جالب و ديدني دارد به دليل همين سالانه تعداد زيادي توريست به آنجا مسافرت مي‌كنند.

زبان رسمي تركيه، تركي (استانبولي) است كه در گذشته با خط عربي (عثماني) نوشته مي‌شد و از زمان تشكيل جمهوري تركيه توسط آتاترك در سال ???? هجري خورشيدي (????) با خط لاتين نوشته مي‌شود.

ويدئوهاي مرتبط 

تور استانبول

تور تركيه

تور استانبول ارزان

تور ارزان استانبول

تور لحظه آخري استانبول

قيمت تور استانبول

 

 


برچسب: تور تركيه،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۲۵:۵۰ توسط:shekufe موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :